Специалност "Предучилищна и начална училищна педагогика"
За специалността
В тази интегрирана специалност ИПФ предлага на своите студенти солидна фундаментална, специализирана, приложна, педагогическа и психологическа подготовка. Учебният план е подготвен така, че да задоволи нуждите на детската градина и началното училище от кадри със съвременна теоретична и практическа подготовка.
Основната цел на специалността е да се подготвят висококвалифицирани специалисти с висше образование, които да са в състояние да проектират, организират и провеждат висококачествено образование в детските градини и началното училище.
Защо да избера тази специалност?
Магистърът по Предучилищна и начална училищна педагогика е конкурентноспособен на пазара на труда, защото притежава актуални знания, умения и компетенции. Придобитата квалификация по време на обучението му в магистърската програма му позволяват да проектира, организира и провежда атрактивен учебно-възпитателен процес в съответствие със съвременните тенденции в развитието на предучилищното и началното образование.
Какви са изискванията за прием?
В ОКС „Магистър” по специалност „Предучилищна и начална училищна педагогика” могат да се обучават кандидати с ОКС „бакалавър“ и/или „магистър“ от всички професионални направления в Област на висше образование 1. Педагогически науки и/или завършили образователно-квалификационна степен „бакалавър“ и/или магистър от други професионални направления, притежаващи педагогическа правоспособност.
Какво ще уча?
Подготовката на магистри по специалност „Предучилищна и начална училищна педагогика” се изгражда на базата на три групи дисциплини.
Към първата група се включват задължителни дисциплини, които формират необходимата базисна, теоретична и педагогическа подготовка на специалиста от тази магистърска програма: детска психология, педагогическо общуване, сравнително образование, български език, съвременни аспекти в обучението по математика, интерактивни подходи в обучението, здравно, екологично и гражданско образование, диагностика на поведението и медиация, изследователска педагогика.
Втората група се състои от два блока избираеми дисциплини, чиято насоченост е към формиране на педагогически компетенции: проектно-базирано и изследователско учене, семейно общуване, психология на успеха, приобщаващо образование, развитие на речевата култура, академично писане, нетрадиционни педагогически подходи в ПНУП ранна детска възраст.
Третата група включва факултативни дисциплини като: медийна педагогика, цветознание и моден дизайн, здраве и спорт и др.
Списъкът на избираемите и факултативните дисциплини се актуализира ежегодно и се приема от ФС на ИПФ - Сливен.
Еразъм+
Завършилите специалност „Предучилищна и начална училищна педагогика” могат да изпълняват основни видове педагогически дейности в областта на образованието и други социални сфери по следните длъжности: предучилищен учител; начален учител; учител-възпитател; педагог-психолог в детски градини и начални училища; възпитател в домове за деца от ПУВ и НУВ; ръководител и преподавател в центрове за работа с деца, в детски школи и групи за извънкласна дейност; експерт в детски отдели и институции; консултант и ръководител на деца от предучилищна и начална училищна възраст към институции и частни училища.
На завършилите специалността е осигурена възможност да продължат обучението си в ОНС „Доктор“ по професионално направление 1.2. Педагогика.