Специалност "Двигатели с вътрешно горене"
Обучението по докторска програма „Двигатели с вътрешно горене“ се осъществява в катедра „Двигатели, автомобилна техника и транспорт“ към Факултета по Транспорта при ТУ – София.
Обучението по докторска програма „Двигатели с вътрешно горене“ се обуславя от:
- широкото приложение на двигателите с вътрешно горене в почти всички предметни области на човешката дейност;
- непрекъснато нарастващите потребности на индустрията по отношение на високо квалифицирани кадри;
- необходимостта от възпроизвеждане на хабилитирани преподаватели по двигатели с вътрешно горене;
- стремежа на завършилите инженерни кадри за придобиване на нови теоретични и практически знания.
Целта на обучението по докторска програма „Двигатели с вътрешно горене“ е:
- подготовка на високо квалифицирани специалисти в областта на теорията, конструкцията системите за управление, изпитването и експлоатацията на двигателите с вътрешно горене;
- изграждане на млади научни работници по на двигателите с вътрешно горене, притежаващи потенциала за решаване на конкретни изследователски и приложни проблеми;
- създаване на компетентни кадри за висшето образование и индустрията.
Постигането на поставената цел се обуславя от:
- обучение на докторантите в съответствие със ЗВО, ЗРАСРБ, Правилника за прилагане на ЗРАСРБ и Вътрешни правила за развитие на академичния състав на ТУ-София;
- наличието на квалифицирани хабилитирани преподаватели в катедра „Двигатели, автомобилна техника и транспорт“;
- наличието на съвременна материална база;
- сътрудничеството със специалисти в областта на двигателите с вътрешно горене от водещи чуждестранни университети;
- контактите с множество фирми от индустрията, развиващи дейност в нашата страна.
Изискванията към обучаващите се по докторска програма „Двигатели с вътрешно горене“ са следните:
- магистърска степен по специалността „Транспортна техника и технологии“ или друга специалност, свързана с изучаването на двигатели с вътрешно горене и автомобилна техника;
- мотивация за придобиване на нови знания и практически умения;
- умения за работа в екип;
- желание за изграждане на нова и обновяване на съществуващата материална база на обучаващата катедра.