Специалност "Компютърни технологии в нематериалната сфера (Компютърна визуализация и мултимедия)"
За специалността
Целта на специалността е да даде възможност на бакалаврите, неспециалисти по компютърни системи и технологии, от технически, икономически, природонаучни и др. професионални направления, да получат знания и умения, които да им позволят да работят като специалисти по информационни технологии с насоченост в компютърната визуализация и мултимедия в техните оригинални специалности. Бакалаврите, които не притежават всички необходими базови знания, предварително изучават необходимите им дисциплини в изравнително обучение с продължителност два семестъра.
Завършилите тази специалност ще усвоят фундамента на компютърната визуализация и мултимедийните технологии и ще придобият практически умения в управлението на тези технологии; ще познават нови технологии и тяхното влияние върху бизнес стратегиите; ще комуникират ефективно със ИТ инженери, системни анализатори, инженери по мултимедийна техника и крайни потребители, за да осигурят подходящи решения на бизнес проблеми; ще демонстрират умения за ефективна работа като член на екипи като ръководител на проект.
Обучението е интердисциплинарно, изградено е на базата на опита на редица курсове за следдипломно обучение, както и с активното участие и съдействие на чуждестранни университети – партньори.
Преподавателите, ангажирани с провеждане на обучението по специалността, членуват в български и чуждестранни професионални и научни организации, като IEEE, ACM, EAAI и др. Много от тях гостуват в чуждестранни висши учебни заведения.
Защо да избера тази специалност?
Специалността е изключително актуална в съвременния свят на широко използване на компютрите като средство за визуализация и обработване на мултимедийна информация. Тя изгражда специалисти, които могат да прилагат съвременни визуализационни и мултимедийни системи, използвайки сложни методи и техники.
Какви са изискванията за прием?
Какво ще уча?
Обучението включва осем задължителни дисциплини, две избираеми дисциплини, два проекта и дипломен проект. Фундаменталната подготовка се осъществява през първите два семестъра на първата година. Изучават се следните задължителни дисциплини: Реалистична визуализация, Мултимедийни технологии и програмиране, Графично програмиране, Методи и средства за търсене и представяне на информация, Компютърна анимация и ефекти, Компютърна визуализация, XML и WEB базирани технологии, Сървисно ориентирани технологии, разработват се два проекта по избор. Студентите изучават и две изборни дисциплини от представени списъци и се насърчават да разработват дипломни проекти по задания, предложени от външни индустриални или търговски организации. Дипломният проект се разработва през третия семестър.
По програма Socrates/ERASMUS се осъществява студентска мобилност във Fachhochschule Würzburg (Deutschland), Université de Méditerranée (Marseille, France), Technical University (Tbilissi, Georgia), University of Portsmouth (UK), Universita di Pavia (Italy), Политехнически университет Мадрид, Университет в Карлсруе и др.
Завършилите магистърската специалност имат възможност да променят насоката на своята кариера и да станат професионалисти в областта на информационните технологии със специализация в компютърната визуализация и мултимедията. Те могат да продължат своята работа в предишните си специалности. Също могат да продължат изследователска работа, включвайки използването на компютърни технологии.
Основната цел е завършилите специалисти да бъдат по-подготвени за работа и да бъдат привлекателни за работодателите. Специалността осигурява овладяване на основни умения, които ще бъдат оценени при реализацията на завършилите специалисти.